Text Size

PERMANENTA BALCESTI

PDFPrintE-mail

COMUNICAT DE PRESĂ

REFERITOR LA SUSPENDAREA ACTIVITĂŢII CENTRULUI DE PERMANENŢĂ BĂLCEŞTI

Având în vedere informaţiile eronate furnizate in ultima perioadă în presa locală , referitoare la modul de organizare a activităţii centrului de permanenţă Bălceşti, facem următoarele precizări:

1. DEMERSURILE DIRECTIEI DE SĂNĂTATE PUBLICĂ VÂLCEA cu scopul infiinţării Centrului de Permanenţă Bălceşti au început încă din momentul apariţiei ordonanţei nr. 7 din 2011 şi au constat în:

a. Informarea şi consultarea medicilor de familie din următoarele localităţi, asupra intenţiei de înfiinţare a unui centru de permanenţă la Bălceşti, acţiune care a avut loc incă din luna martie 2011 :

1. Balcesti

2. Ghioroiu

3. Fauresti

4. Lalosu

5. Zatreni

6. Tetoiu

7. Gradistea

8. Livezi

9. Valea Mare

10. Fartatesti

b. Consultarea primarului localităţii, în ceea ce priveşte spaţiile disponibile, o echipă a DSP Vâlcea deplasându-se în data de 7.04.2011 la Primăria Bălceşti special pentru a verifica spaţiile disponibile, acţiune stopată apoi de către Primărie

c. Solicitarea unui punct de vedere scris referitor la posibilitatea infiinţării unui centru de permanenţă in Bălceşti, solicitare adresată Primăriei Bălceşti prin adresa nr. 2894 din 19.04.2011 adresă la care nu s-a primit nici un răspuns scris, până în data de 13.05.2011.

d. Emiterea de către directorul executiv al DSP Vâlcea a deciziei de stabilire a centrului de permanenţă Bălceşti cu zonele arondate, în baza acordul Consiliului Local Bălceşti (adresa nr. 6176 /9.05.2011 ) şi acordului CAS Vâlcea ( adresa nr. DRC nr. 160/ 13.05.2011)

e. Semnarea convenţiei de asociere a medicilor de familie.

Au avut loc discuţii cu medicii de familie din localităţile arondate fostului spital, pentru asocierea prin convenţie pentru desfăşurarea activităţii in centrul de permanenţă, idee faţă de care şi medicii de familie au manifestat reticenţă.

Cu toate acestea s-a reuşit semnarea unei convenţii de asociere între 16 medici din cele 15 localităţi arondate CP, inregistrata la DSP Valcea cu nr 4126 din 30.05.2011.

f. Emiterea de către directorul executiv al DSP Vâlcea a Dispozitiei nr 129, de infiintare a centrului de permanenta Bălceşti.

Documentaţia în baza căreia s-a emis decizia consta în:

· Conventia de asociere a medicilor de familie pentru asigurarea continuitatii asistentie medicale primare prin centrele de permanenta, pentru Grupul de Practica “Centrul de Permanenta Balcesti”, inregistrata la DSP Valcea cu nr 4126 din 30.05.2011

· Raportul de inspecţie al DSP Vâlcea nr 1359 din data de 23.05.2011 , raport care punea in evidenţă faptul că există dotarea minimă pentru desfăşurarea activităţii centrului, dotare aflată în dotarea fostei camere de gardă a spitalului

· Hotărârea nr. 51 din 16.05.2011, a Consiliului Local Bălceşti , referitoare la punerea la dispoziţie a spaţiului necesar desfăşurării activităţii centrului de permanenţă, spaţiu aflat la parterul fostului Spital Orăşenesc Bălceşti, in fosta cameră de gardă

· alte documente conform normelor de aplicare ale legii 263/2004

2. Contractul cu CAS Vâlcea medicilor de familie semnatari ai convenţiei de asociere pentru centrul de permanenţă, a fost incheiat în cursul lunii iunie, cu data de începere a activităţii 1.07.2011

3. In data de 30.06.2011 s-a făcut aprovizionarea centrului de permanenţă cu medicamentele si materialele sanitare prevăzute in anexa 4 din ordinul MS nr. 697/2011

4. In această perioadă primăria Bălceşti nu a făcut demersurile necesare pentru asigurarea pazei şi curăţeniei, deşi a fost informată şi atenţionată de nenumărate ori referitor la atribuţiile prevăzute in art. 33 din acelaşi ordin:

Atribuţiile consiliilor locale privind funcţionarea centrelor de permanenţă sunt următoarele:

a)să asigure spaţiile necesare desfăşurării activităţii centrelor de permanenţă şi autorizarea lor;

b)să asigure personalul auxiliar, respectiv: îngrijitoare, paznic, registrator medical, după caz, dacă pun la dispoziţie spaţiul şi paza pentru cabinetele care participă la un centru de permanenţă, indiferent de forma de organizare a centrului de permanenţă;

c)să asigure dotarea minimală necesară funcţionării centrelor de permanenţă, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă;

d)să asigure utilităţile necesare funcţionării centrelor de permanenţă şi plata acestora, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă.

5.Ca urmare, in data de 1.07.2011 dna doctor Ungureanu Mariana, medic coordonator al CP Bălceşti a informat DSP ( adresa 5578/ 1.07.2011) asupra lipsei aparaturii medicale necesare funcţionării CP.

6.In data de 4.07.2011 directorul executiv DSP si inspectorii de la comp. control unităţi sanitare au efectuat un alt control al modului de organizare a CP, în prezenţa medicului coordonator şi Primarului localităţii, Ion Curelaru.

La data controlului aparatura medicala si instrumentarul a fost găsit la CP, deşi în data de 1.07.2011 lipsea, insă primăria nu a făcut dovada organizării pazei centrului, personalului de curăţenie , contractelor pentru deşeuri medicale si contractelor de întreţinere a aparaturii din dotarea CP.

La finalul controlului, prin raportul de inspecţie nr. 1131/ 4.07.2011, semnat şi de primarul loalităţii, a fost făcută recomandarea de remediere a deficienţelor constatate în termen de 7 zile.

Având în vedere cele constatate activitatea centrului de permanenţă Bălceşti a fost suspendată, până la îndeplinirea condiţiilor de funcţionare.

Întărzierea înfiinţării şi, în momentul de faţă , a funcţionării centrului de permanenţă Bălceşti se datorează lipsei de cooperare a Primariei Bălceşti, care s-a opus de la început acestei idei.

cautare